Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

ALB

Vid lanseringen av ALBs singel Golden Chains skapades en interaktiv, HTML 5 Chrome-baserad musikvideo. I videon får vi följa ALB under en dag där han samlar ihop och lägger ut diverse personliga föremål i ett numera, klassiskt pop-up maner på online-affärer och auktions-sidor så som E-bay och Etsy. Användaren kunde när som helst stoppa videon och lägga bud på diverse föremål för att sedan återta uppspelningen. Även interaktiva moment, a la “Duck hunt” skapades och höjde den interaktiva upplevelsen ännu en nivå.

Arbetsgrupp

  • AD-assistent
    ACNE
  • Creative Director
    ACNE
  • Front-End Developer
    ACNE
  • Producent
    ACNE
  • Regissör
    Johnatan Broda/Carnibird
  • Technical Director
    ACNE