Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Arenans Barn

Vårt uppdrag från Swedbank och Stiftelsen Friends var att förtydliga kopplingen mellan Friends och Friends Arena för de artister som uppträder på arenan. Friends Arena hade växt sig starkare som separat varumärke, och anti-mobbningsarbetet hamnade i skymundan för landskamper och konserter med världsartister.
Vår lösning blev en personlig gåva till de artister som uppträder på arenan. En miniatyr av bronsskulpturerna som finns på arenan, föreställandes utsatta barn. Skulpturen kommer i en exklusiv premiumförpackning med en twist. Material, kvalité och tryck drar associationerna till en parfymförpackning eller ett konstföremål, men grafiken utanpå förpackningen är hämtad från elakt skolklotter och mobbing. Detta för att belysa och uppmärksamma varför Friends Arena heter som den gör. Precis som arenans namn och skulpturerna är förpackningen en påminnelse om att inget barn ska utsättas för mobbning.

Arbetsgrupp

  • Creative Director, Brand Union
    Linus Östberg
  • Managing Director, Brand Union
    Jonas Andersson
  • Designer, Brand Union
    Magnus Edblom
  • Designer, Brand Union
    Carl Ålenius