Babybojen

Kategori: PR
År: 2014
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Trygg-Hansa
Byrå: Prime

När Trygg-Hansa under våren 2013 ville stärka sin position som barnens försäkringsbolag ytterligare upptäckte vi något skrämmande under vårt insiktsarbete; barn drunknar innan de fått chansen att lära sig simma. Därför utvecklade vi Babybojen i nära samarbete med Svenska Livräddningssällskapet. Ett trestegsprogram som hjälper föräldrar att lära sina barn att flyta hemma i badkaret från 9 månaders ålder. En övning som minskar drunkningsrisken. Babybojen gör att alla föräldrar oavsett kultur eller inkomst kan lära sina barn vattensäkerhet.

Vi tog fram en kampanj med videoinstruktioner för egna och sociala plattformar, ordnade gratis flyttillfällen med instruktör, tog fram pressmaterial och flytkit att beställa kostnadsfritt. Arbetet resulterade i mer än femtio mediegenomslag där lansering skedde genom ett inslag i Rapport och den totala räckvidden var nära på 8 miljoner. Hundratusentals har sett videoinstruktionerna och alla våra tusentals flytkit tog slut inom ett par veckor.


Arbetsgrupp

Art Director
Viktor Waldås, Olle Thunberg

Creative Director
Tom Beckman

Kundansvarig
Kristina Windrup Olander

Mediaplanerare
Anna-Karin Grenninger , David Augustsson

Mediastrateg
Billy McCormac

Planner
Therese Bohlin

Projektledare
Anna Tropp


Andra vinnare i kategorin