bfresh (USA)
Kategori: Identitetsdesign År: 2016 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Ahold USA (Fresh formats) Byrå: BLINK
Bidragsbeskrivning:
BFRESH (USA)- MATBUTIK SOM TRENDIGT MODE OCH URBAN KULTURYTTRING bfresh är en ny sorts prisvärd matbutik – en mix mellan saluhall, restaurang och närbutik sammankopplat med e-handel. Uppdrag: utveckla ett helhetskoncept med allt från strategi och idé till arkitektur, varuvisning, visuell identitet, förpackningsdesign samt kommunikation i fysiska och digitala kanaler. bfresh:s koncept ändrar skepnad under dagen. På morgonen är det dagsljus och frukoststämning. Kvällstid är det klubbkänsla med nedtonat ljus och pumpande housemusik på hög volym – då dansas det nästan mellan grönsakshyllorna. Konceptet är utvecklat för den amerikanska marknaden. Butikerna är på cirka 1 000 kvm. Målgrupp. "value seeking urban foodies". De första butikerna öppnade nyligen i Boston, Massachusetts och Fairfield, Connecticut.
Arbetsgrupp
Konceptansvarig
Richard Kylberg
Projektledare
Robert Runfors
Creative Director 3D
Peter Lundbergh
Creative Director 2D
Magnus Åström
Senior Designer
Robert Gardfors
Formgivare
Sandra Karlsson
Designer 3D
Ambjörn Viking, Johannes Lagerås
Produktionsledare
Tina Lejdemyr
Retail och varumärkesstrateg
Tomas Conradi
Följ Guldägget