GULDÄGGET 2017

bfresh (USA)

År: 2016
Valör: Diplom
Byrå: BLINK

Bidragsbeskrivning:
BFRESH (USA)- MATBUTIK SOM TRENDIGT MODE OCH URBAN KULTURYTTRING bfresh är en ny sorts prisvärd matbutik – en mix mellan saluhall, restaurang och närbutik sammankopplat med e-handel. Uppdrag: utveckla ett helhetskoncept med allt från strategi och idé till arkitektur, varuvisning, visuell identitet, förpackningsdesign samt kommunikation i fysiska och digitala kanaler. bfresh:s koncept ändrar skepnad under dagen. På morgonen är det dagsljus och frukoststämning. Kvällstid är det klubbkänsla med nedtonat ljus och pumpande housemusik på hög volym – då dansas det nästan mellan grönsakshyllorna. Konceptet är utvecklat för den amerikanska marknaden. Butikerna är på cirka 1 000 kvm. Målgrupp. "value seeking urban foodies". De första butikerna öppnade nyligen i Boston, Massachusetts och Fairfield, Connecticut.


Arbetsgrupp

Konceptansvarig
Richard Kylberg

Projektledare
Robert Runfors

Creative Director 3D
Peter Lundbergh

Creative Director 2D
Magnus Åström

Senior Designer
Robert Gardfors

Formgivare
Sandra Karlsson

Designer 3D
Ambjörn Viking, Johannes Lagerås

Produktionsledare
Tina Lejdemyr

Retail och varumärkesstrateg
Tomas Conradi


Andra vinnare i kategorin