Björn Frantzén tolkar vårens mode
År: 2016 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet Byrå: Garbergs
Bidragsbeskrivning:
I mars 2015 öppnade stjärnkrögaren Björn Frantzén nya restauranger på NK. För att lansera samarbetet fick han i uppgift att tolka några av varuhusets modenyheter. Syftet var att befästa NK som en förstklassig matdestination samt att manifestera mötet mellan stil och smak. Fyra kreationer togs fram, ett för varje nytt restaurangkoncept: * För att representera den nya salladsbaren tillverkades en replica av en Diane von Furstenberg-klänning helt i sallad. * Kavajen med Polo Ralph Lauren som förlaga tillverkades av korkar från Gaston Vinbar i Gamla Stan för att lansera vinbarens nya systerkrog. * Afternoon Tea på Bobergs illustrerades som en efterrättsversion av en klänning från Valentino. * En klänning från Chloé efterliknades med ingredienser från menyerna i nya Bobergs Matsal. Samtliga kreationer tillverkades helt för hand. Annonserna gick som helsidor i DN men kreationerna återfanns även i onlinefilm och varuhusmaterial.
Arbetsgrupp
Creative Director
Petter Ödeen
Projektledare
Joakim Landin
Produktionsledare
Elisabeth Philipson, Åsa Scherman
Copywriter
Rebecka Osvald, Sedir Ajeenah
Art Director
Johan Wilde, Erik Dagnell
Formgivare
Beatrice Sztanska
Kommunikations- & profilansvarig
Karin Svensson
Marknadskoordinator Reklam & PR
Maja Halling
Uppdragsgivare
Jenny Sandberg
Fotograf
Pelle Bergström
Stylist/Set-design
Martin Bergström
Mediabyrå
Scream
Producent
Helena Modin, Eugenia Hildestrand
Följ Guldägget