Bjud de små på en stor upplevelse

Kategori: Radio
År: 2015
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Hemglass
Byrå: Volt

Bidragsbeskrivning:
Hemglass är förutom just glass kända för sina bilar och melodin de spelar. När vi fick i uppdrag att göra deras första radiokampanj på flera år var det just den vi valde att fokusera på. Tanken är att spoten ska spegla den stora känslan som väcks hos barnen när melodin spelas i kvarteret, och påminna de vuxna om vilken mäktig upplevelse det faktiskt är för de små när Hemglassbilen kommer. Men att fånga så stora känslor kräver en lika stor produktion… Resultatet är en 60 sekunder lång tolkning av Hemglassmelodin med stråkar, slagverk, trä- och bleckblås, toppat med en gosskör för att verkligen få fram det där stora. Lyssna och njut!

Motivering:
Hemglass stora tillgång är deras låt. Alla känner igen den. Men den är också en belastning. De flesta tycker att den är störande (inte bara Percy Nilsson). Men inget är omöjligt. Sätt den i händerna på en symfoniorkester och du får radioreklam som gör det störande vackert.

 


Arbetsgrupp

Operativ Projektledare
Louise Wallgren

Art Director
Karl Andersson, Lina Brunzell

Copywriter
Katja Janford, Petter Nylind

Projektledare
Magnus Tengzelius

Formgivare
Åsa Stjärnquist

VD
Mikael Sahlsten

Marknadskoordinator
Ylva Lindblom, Emelie Hönig

Radioproduktion
Flickorna Larsson

Kompositör
Nils-Petter Ankarblom

Orkester
Czech National Symfony Orchestra

Kör
Adolf Fredriks Gosskör

Fotograf
Jonny von Wallström


Andra vinnare i kategorin