Blivande Klassiker

Kategori: Integrerat
År: 2012
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet
Byrå: Garbergs

Högsta möjliga kvalitet har alltid varit en av NK:s viktigaste hörnstenar. Inte minst ska kläderna hålla stilen, genom vardag och fest, gång på gång. Precis så har det också blivit – mycket av det som sålts på NK sedan öppnandet 1902 har blivit klassiker som burits och älskats över generationer.

För att befästa NK:s position som Sveriges ledande modevaruhus byggde vårens modekampanj kring en efterlysning och insamling av dessa klassiska NK-kreationer. Kläderna fotograferades tillsammans med vårens nyheter och ställdes även ut i varuhuset, överallt reflekterande sina livshistorier. På så sätt blev de bevis på att det du bär med dig från NK idag, har en stor chans att bli klassiker de också.

Kampanjen gick i flera medier februari 2011.


Arbetsgrupp

AD-assistent
Josephine Fahlstedt

Art Director
Johan Wilde, Lotta Mårlind, Malin von Werder

Copywriter
Johanna Reis, Nina Åkestam, Rebecka Osvald, Sandra Beijer

Creative Director
Petter Ödeen

Formgivare
Beatrice Sztanska

Fotograf
Marcus Ohlsson/LundLund

Kundansvarig
Camilla Wallander, Karin Högman

Produktionsledare
Elisabeth Philipson, Cilla Beckeström

Produktionsledare assistent
Anna Alfonzetti

Projektledare
Jan Lindforss

Installation
JoAnn Tan Studio

Fotoproducent
Helena Modin Blomberg (Miine)

Retusch
Linjepunkt

Casting/
Marcus Petterson (LinkDetails)

Stylist
Karin Smeds (LinkDetails)


Andra vinnare i kategorin