Blivande Klassiker
Kategori: Integrerat År: 2012 Valör: Guldägg Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet Byrå: Garbergs
Högsta möjliga kvalitet har alltid varit en av NK:s viktigaste hörnstenar. Inte minst ska kläderna hålla stilen, genom vardag och fest, gång på gång. Precis så har det också blivit – mycket av det som sålts på NK sedan öppnandet 1902 har blivit klassiker som burits och älskats över generationer.
För att befästa NK:s position som Sveriges ledande modevaruhus byggde vårens modekampanj kring en efterlysning och insamling av dessa klassiska NK-kreationer. Kläderna fotograferades tillsammans med vårens nyheter och ställdes även ut i varuhuset, överallt reflekterande sina livshistorier. På så sätt blev de bevis på att det du bär med dig från NK idag, har en stor chans att bli klassiker de också.
Kampanjen gick i flera medier februari 2011.
Arbetsgrupp
AD-assistent
Josephine Fahlstedt
Art Director
Johan Wilde, Lotta Mårlind, Malin von Werder
Copywriter
Johanna Reis, Nina Åkestam, Rebecka Osvald, Sandra Beijer
Creative Director
Petter Ödeen
Formgivare
Beatrice Sztanska
Fotograf
Marcus Ohlsson/LundLund
Kundansvarig
Camilla Wallander, Karin Högman
Produktionsledare
Elisabeth Philipson, Cilla Beckeström
Produktionsledare assistent
Anna Alfonzetti
Projektledare
Jan Lindforss
Installation
JoAnn Tan Studio
Fotoproducent
Helena Modin Blomberg (Miine)
Retusch
Linjepunkt
Casting/
Marcus Petterson (LinkDetails)
Stylist
Karin Smeds (LinkDetails)
Följ Guldägget