Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Chase the Exerhighs

Det är ingen hemlighet att träning gör fantastiska saker med våra kroppar. Vad som är mer fascinerande är vad det gör för våra hjärnor. När du tränar frigörs serotonin, dopamin och endorfiner i din hjärna. Detta är samma ämnen som frigörs av ecstasy och andra ”happy drugs”. Detta tog Björn Borg fasta på genom att koppla ihop träning med happy drugs – manifesterat i en enkel uppmaning: Chase the exerhighs.

Kampanjen inspirerade människor som redan tränar att det faktiskt finns högre mentalt tillstånd man kan nå genom högintensiv träning. För att ge tyngd åt dessa fakta fick en neurologisk professor förklara vad som faktiskt händer i din hjärna när du tränar. Träningsklasser skapades där man tillsammans med en coach testade övningar som optimerade för att nå exerhighs. Björn Borg övertygade till och med folk att byta droger mot sportkläder när en coffee shop i Amsterdam gjordes om till en Coffee swoop. Allt för att manifestera en enkel tanke. Träning kan göra dig hög.

Arbetsgrupp

  • Chief Creative Officer, NORD DDB Stockholm
    Andreas Dahlqvist
  • Projektledare, NORD DDB Stockholm
    Hanna Ternström
  • Produktionsledare, NORD DDB Stockholm
    Linda Lonaeus
  • Senior Copywriter, NORD DDB Stockholm
    Martin Lundgren
  • Senior designer, NORD DDB Stockholm
    Jesper Hellzén
  • Art Director, NORD DDB Stockholm
    Clara Uddman
  • Art Director, NORD DDB Stockholm
    Petter Swanberg
  • PR Director, NORD DDB Stockholm
    Susanne Johansson
  • Planning Director, NORD DDB Stockholm
    Johan Rynell
  • Planner, NORD DDB Stockholm
    Andrea Dahlbäck
  • Designer, NORD DDB Stockholm
    Tor Westerlund
  • Social Media & Content Manager, NORD DDB Stockholm
    Jonas Eriksson
  • Producent, House Agency
    Josephine Lundquist
  • Regi & Foto, Frode & Marcus
    Frode Fjerdingstad
  • Regi & Foto, Frode & Marcus
    Marcus Palmqvist
  • Production Manager, Frilans
    Stina Lindgren
  • Set design, Link Details
    Lisa Berkert Wallard
  • Styling, Lund Lund
    Tereza Ortiz
  • Make up, Link Details
    Ignacio Alonso
  • Hair, Mikas
    Joe Yves
  • Casting, Casting Sweden
    Marcus Pettersson
  • Editing, Frilans
    Lode Kuylenstierna
  • Ljud, Ponytail
    Calle Buddee Roos
  • Grade, Tint
    Oskar Larsson
  • Online, Tint
    Olle Petersson
  • VFX, Frilans
    Hugo Guerra
  • VFX, Frilans
    Sebastian Loven
  • VFX, Frilans
    Lukas Thuvesson
  • Music
    Pachanga Boys
  • Illustratör, Frilans
    Patrick Savile
  • Marketing Director, Björn Borg AB
    Jonas Lindberg Nyvagn
  • Brand Marketing Manager, Björn Borg AB
    Johanna Juhlin
  • PR & Social Media Manager, Björn Borg AB
    Emma Bengtsson