Delicatoboll för vänsterhänta
Kategori: Integrerat År: 2019 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Delicato Byrå: NORD DDB STOCKHOLM
Som vänsterhänt får du göra små anpassningar genom hela livet. Från lågstadiets blockflöjtslektioner till köksluckorna i den första lägenheten: ja det finns helt enkelt en återkommande känsla av att alltid vara lite sekundär. Eftersom Delicato vill att alla ska kunna njuta av en god chokladboll fullt ut - tog vi därför fram en sådan som uttalat för vänsterhänta! Och såklart ville vi utforma och rikta kommunikationen helt till dem (där normen fick vara lite exkluderad för en gångs skull). Vi gjorde därför en annons i brevform från en kladdig vänsterhand till en annan. Är alla ni i juryn högerhänta får ni tyvärr gissa varför det är så trist med våra syslöjdsbetyg och cappuccinos. För att synliggöra målgruppen ytterligare skickade vi också ett anpassat DR till kända vänsterhänta, vi gjorde SoMe-poster med uppmaning att tagga dem som nyheten gällde. Kampanjen blev en snackis och gav målgruppen chansen att för en gångs skull få känna igen sig i något som andra inte har en susning om.
Arbetsgrupp
Art Director, Nord DDB Stockholm
undefinedKalle dos Santos
Copywriter, Nord DDB Stockholm
Frida Siversen Ljung
Grafisk form, Nord DDB Stockholm
Sebastian Reinbring
Projektledare, Nord DDB Stockholm
Hanna Ternström
Produktionsledare, Nord DDB Stockholm
Tina Munck
Faktor, Nord DDB Stockholm
Anna Lisspers
PR, Nord DDB Stockholm
Susanne Johansson
Social Media manager, Nord DDB Stockholm
Anna Olivemark
Copywriter, Nord DDB Stockholm
Stefan Gustafsson
Retusch, Nord DDB Stockholm
Christian Björnehag
CCO, Nord DDB Stockholm
Andreas Dahlqvist
Marknadschef, Delicato
Sofia Brandberg
Följ Guldägget