Det är mycket nu

Kategori: Integrerat
År: 2014
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Försvarsmakten

I en tid då vi bombarderas av intryck, information och dåliga nyheter är det lätt att stänga av och sluta bry sig. Krig och elände blir till slut bara en löpsedel i mängden. I den här kampanjen ville Försvarsmakten visa förståelse för hur svårt det är att engagera sig dessa dagar, men samtidigt göra en invit till de som orkar bry sig ändå. De som vill ha en möjlighet att göra en skillnad på riktigt. Kampanjen gick i utomhus, print, digitalt, TV och radio och vi anspelade på ytornas egna kontext för att stärka vår tes: att man som mottagare ofta tittar bort eller börjar tänka på något annat, i det enorma mediebrus som präglar vår vardag. Syftet var att rekrytera folk till GMU, en grundläggande militär utbildning.


Arbetsgrupp

3D
Christian Bye

Art Director
Daniel Mencák, Joakim Khoury

Copywriter
Christian Bye, Daniel Vaccino

Creative Director
Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson

Designer
Martin Runfors, Patrick Emt, Tobias Bergdahl

Faktor
Anna Hellenberg

Illustratör
Oskar Pernefeldt

Kundansvarig
Jacob Sandström

Motion Graphics
Eskil Lundberg

Originalare
Niklas Sandvold

Planner
Cornelia Wangel

Producent
Gustav Appelgren, Mattias Colden, Sophie Tamm

Produktionsledare
Tina Munck

Projektledare
Sandra Kaludjercic Bergman

Retusch
Christian Björnerhag

Technical Director
Andreas Fabbe Andersson

Uppdragsgivare
Anders Sjödén, Annika Ivner, Johannes Hellqvist, Magnus Tegsved

Web Director
Jojo Brännström, Petter Eriksson

Webbproducent
Elisabet Halming

Webbutvecklare
Alexander Ekman, August Björnberg

Övrigt
Head of digital/Jon Dranger


Andra vinnare i kategorin