Dreamhack

Kategori: Aktivering
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: SJ

I november beräknades ungefär 50 000 gamers vallfärda till Jönköping för att delta i Dreamhack – Lanens LAN. SJ, som säljer resor under parollen ”Vem du än är, vart du än ska” tyckte såklart att de borde ta tåget dit.
Så vi gjorde en specialkampanj, helt skriven på gaminglingo, som bara visade sig för målgruppen.
Genom att injicera en specialskriven kod i våra vanliga utbudsbanners kunde de identifiera och anpassa budskapet efter mottagarens grafikkort. Något som råkar vara ganska viktigt bland gamers. Hade du något av de femton vanligaste grafikkorten bland gamers ändrades bannern från ett vanligt utbud till en uppmaning om att ta de_train 2 Dreamhack.


Arbetsgrupp

Creative Director, TBWA Stockholm
Kalle Widgren

Copywriter, TBWA Stockholm
Lina Franzon

Art Director, TBWA Stockholm
Martin Baude

Art Director, TBWA Stockholm
Sofia Nordström

Projektledare, TBWA Stockholm
Per Olholt

Producent, TBWA Stockholm
Tobias Bergenwall

Produktionsledare, TBWA Stockholm
Pernille Nylén-Janze

Formgivare, TBWA Stockholm
Alexander Eriksson

Produktionsbolag, Bannerboy
Bannerboy

Executive Producer, Bannerboy
Charlotte Lindqvist

Creative Developer, Bannerboy
Elliot Sverin

Chef Marknad och Kundupplevelse, SJ
Maria Höglund

Marketing Manager, SJ
Marie Schenning

Copywriter, TBWA Stockholm
Johannes Ivarsson

Art Director, TBWA Stockholm
Alexander Fredlund

PR, TBWA Stockholm
Louise Sallander


Andra vinnare i kategorin