Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Eniro Boxen

Alla vet att man kan hitta telefonnummer och adresser på Eniro. Samt cykelaffärer, Elgiganten och en och annan pizzeria. Men sedan i höstas kan man även söka direkt på produkter, så att man själv slipper klura ut vilken affär som kan tänkas sälja det man behöver.
Vår uppgift var att få folk att ändra sitt sökbeteende och prova den nya tjänsten. Vi behövde helt enkelt ge människor en anledning att vilja söka på produkter på Eniro.
Så föddes Boxen, en fysisk installation av tjänsten som kopplades till Eniros produktsök på en kampanjsite. Inuti boxen fanns en produkt gömd, och genom att söka på produkter på siten kunde du gissa innehållet och vinna det. Alla gissningar streamades live på boxen.
Om du gissade fel, fick du ändå reda på var du kunde köpa den produkt du sökt efter, vilket demonstrerade tjänsten.
Boxen promotades via banners, sociala medier samt Spotify, där ledtrådar släpptes som radiospotar.
Efter sex dagar och över 120 000 gissningar korades till slut en lycklig vinnare.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Tomas Jonsson
  • Copywriter
    Tove Eriksen Hillblom
  • Executive Creative Director
    Andreas Dahlqvist
  • Planner
    Patrik Ronström
  • Produktionsledare
    Katarina Norman/Cattis Håkansson
  • Projektledare
    Jerker Fagerström
  • Uppdragsgivare
    Jacob Westermark
  • Web Director
    Karl-Johan Vogelius
  • Webbproducent
    Emil Tavassoli
  • Övrigt
    Joel Blanco Berg, Andreas Fabbe