Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Ett värdefullt vykort.

Bidragsbeskrivning:
Det bästa sättet för Göteborgs Auktionsverk att samla in varor till försäljning är genom hembesök. Även om vi svenskar älskar antikviteter är vi inte så bra på att bedöma vilka av våra gamla saker som är mest värdefulla. Det finns ett problem till. Vi släpper inte gärna in främlingar i hemmet för att rota runt bland våra ägodelar. Genom att låta antikexperten Peder Lamm surfa runt bland husannonserna på hemnet.se kunde vi göra en preliminär bedömning av potentiella kunders möblemang. När han hittade något han gillade skrev han ut bilden på ett vykort, ringade in det intressanta föremålet och skrev en personlig hälsning där han frågade om de ville sälja mer än bara huset. Våra vykort lyckades vända trenden för Göteborgs Auktionsverk och ökade antalet värderingar med 144 % jämfört med föregående år.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Anders Malm, Anders Holmström, Torkel Norling
  • Art Director
    Axel Tagg, Kristofer Salsborn, Andreas Bergendahl
  • Projektledare
    Anna Reynold
  • Produktionsledare
    Jessica Forsman
  • Operativ projektledare
    Björn Lind, Marcus Aggfelt
  • Senior Art Director
    Gunnar Skarland
  • Final Art
    Anna Allén, Camilla Almqvist
  • Antikexpert
    Peder Lamm
  • VD Göteborgs Auktionsverk
    Lena Hafdell