Ett värdefullt vykort.
Kategori: Direkt År: 2015 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Göteborgs Auktionsverk Byrå: Milk
Bidragsbeskrivning:
Det bästa sättet för Göteborgs Auktionsverk att samla in varor till försäljning är genom hembesök. Även om vi svenskar älskar antikviteter är vi inte så bra på att bedöma vilka av våra gamla saker som är mest värdefulla. Det finns ett problem till. Vi släpper inte gärna in främlingar i hemmet för att rota runt bland våra ägodelar. Genom att låta antikexperten Peder Lamm surfa runt bland husannonserna på hemnet.se kunde vi göra en preliminär bedömning av potentiella kunders möblemang. När han hittade något han gillade skrev han ut bilden på ett vykort, ringade in det intressanta föremålet och skrev en personlig hälsning där han frågade om de ville sälja mer än bara huset. Våra vykort lyckades vända trenden för Göteborgs Auktionsverk och ökade antalet värderingar med 144 % jämfört med föregående år.
Arbetsgrupp
Copywriter
Anders Malm, Anders Holmström, Torkel Norling
Art Director
Axel Tagg, Kristofer Salsborn, Andreas Bergendahl
Projektledare
Anna Reynold
Produktionsledare
Jessica Forsman
Operativ projektledare
Björn Lind, Marcus Aggfelt
Senior Art Director
Gunnar Skarland
Final Art
Anna Allén, Camilla Almqvist
Antikexpert
Peder Lamm
VD Göteborgs Auktionsverk
Lena Hafdell
Följ Guldägget