Ett vinteranpassat erbjudande

År: 2012
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Volkswagen Sverige

Ett vinteranpassat erbjudande för en vinteranpassad bil.

Utmaningen.
Etablera en tysk bil som det naturliga valet som svensk vinterbil.

Idén.
Passat 4MOTION är en tysk bil som är anpassad för svensk vinter. Den har det svenska fyrhjulssystemet Haldex monterat.

För att nå ut med detta skapade ett vinteranpassat erbjudande för en vinteranpassad bil. Ett taktiskt erbjudande som satte produktfördelen i centrum. Erbjudandet kommunicerads via en stortavla som vi ställde på en frusen sjö någonstans i Sverige. När isen inte höll för tavlan längre och den sjönk var erbjudandet över.

Tavlan streamades live på kampanjsiten och användes som call to action i TV, print, banners och övriga köpta media. I sociala media bad vi folk gissa hur länge erbjudandet skulle hålla och dela detta med vänner via Facebook och Twitter.

Vänligen se casefilm.


Arbetsgrupp

Art Director
Simon Higby

Copywriter
Martin Lundgren

Creative Director
Andreas Dahlqvist

Kundansvarig
Jerker Fagerström

Originalare
Niklas Andersson

Planner
Patrik Ronström

Produktionsledare
Barbro Långjuth

Projektledare
Linda Eriksson

Uppdragsgivare
Åke Lundberg, Katarina Lakowitz

Web Director
Petter Eriksson, Tomas Jonsson

Webbproducent
Maria Kovac

Social Media Director
Micke Bugaj

Flash Developer
Rickard Berggren, Alexander Ekman

Retouch Artist
Christian Björnerhag

Web Designer
Susanna Averpil

Technical Director
Fabbe Andersson


Andra vinnare i kategorin