Experiment Ensam

Kategori: PR
År: 2015
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Paf.com

Bidragsbeskrivning: I en bransch präglad av ensamkonsumtion har spelbolaget Paf valt att satsa på spel som kräver gemenskap, under devisen Det blir roligare tillsammans. I webbserien Experiment Ensam påvisade vi vikten av gemenskap genom att vända på begreppet: Vad händer när man tvingas göra saker ensam, som man normalt sett gör tillsammans med andra? De första avsnitten, bevisade I kampanjen lyckades Paf sätta sin hjärtefråga på agendan, med en bråkdel av konkurrenternas budget. Serien har setts av 2,5 miljoner människor och omtalats i över 1000 artiklar och TV-inslag i 90 länder. Flera av de mest inflytelserika medierna – TV4, SvD, Expressen, Aftonbladet, BBC, Rolling Stone m.fl. – valde t.o.m. att distribuera hela det Paf-brandade finalavsnittet i sina egna Play-kanaler. Experiment Ensam – Bob Dylan var det sista av 6 avsnitt i webbserien.


Arbetsgrupp

Byrå
Doe Blomberg Gottberg

Produktionsbolag
Thelma & Louise


Andra vinnare i kategorin