Färjan

År: 2009
Valör: Titanägg
Uppdragsgivare: Kanal 5, Viking Line
Byrå: Agency

Färjan

Uppdraget:
> Kanal 5: Att skapa en tv-serie som når och underhåller en stor publik och förklarar vad som får oss att lösa 12 miljoner biljetter årligen till kryssningar på Östersjön.
> Viking Line: Att visa upp Viking Line som arbetsplats och öka intresset för kryssningar

Kreativ lösning:
Genom att låta allmänheten ta del av en ärlig och underhållande skildring av en arbetsplats som miljontals svenskar har gästat men som få egentligen känner till, ville vi genom ett och samma kommunikationsprojekt skapa värde för två så skilda organisationer som en tv-kanal och ett rederi.


Arbetsgrupp

PR-konsult
Carl Henrik Nordin

Senior PR-konsult
Niclas Lövkvist

Övrigt
Exekutiv producent: Martin Persson, Redaktör/redigerare: Henrik Källberg, Redaktör/redigerare: Johan Syrjänen