Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

First Person Lover

Bidragsbeskrivning:
First Person Lover lanserades på Stockholm Fashion Week med modeller som bar ansiktsmasker efter de spelbara karaktärerna i spelet. Tack vare den otraditionella visningsformen blev vi mest omtalade av alla under modeveckan och fick stor uppmärksamhet i bästa sändningstid. I spelet placerade vi populärkulturella och politiska referenser för gamers att plocka upp och sprida, i hopp om att nå viktiga influencers samt medier. Direkt efter lanseringen kallades spelet för “one of the most fabolous things I’ve ever seen” av den gigantiska spelsajten Kotaku. Noterbara medier som rapporterat om kampanjen är bland annat Spiegel Online, The Washington Post, Fast Company och CBS News – sammantaget har kampanjen lett till ett beräknat PR-värde på € 9,5 miljoner. Kampanjen genererade över 300 artiklar i medier med hög närvaro i målgruppens liv.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Art Director
    Lotta Mårlind
  • Copywriter
    Sedir Ajeenah
  • Interactive Art Director
    William Löthman
  • Produktionsledare/Producent
    Ida Tenggren
  • Projektledare
    Anna Frick
  • Co-creative
    Hampus Mattson, Michael Ring, Mattias Alfborger
  • Formgivare
    Jessica Carenfelt
  • Byråassistent
    Robin Lidbom
  • Spelutveckling
    River/Isbit Games
  • Producer
    Markus Koos
  • Creative Director
    Frenne Hirani
  • Art Director
    Albert Jeldez
  • Lead Programmer
    Niclas Kjellberg
  • Programmer
    Stefan Karlberg
  • 3D Artist
    Kim Herrström, Christoffer Eklund, Christopher Brändström
  • Music & SFX
    Nicolas Opazo
  • UX
    Johan Ericsson
  • Concept Artist
    Alex Tornberg
  • Global Marketing Director
    Lina Söderqvist
  • Global Marketing & Communication Manager
    Jonas Lindberg Nyvang
  • Global Advertisning Manager
    Lotta Lindqvist
  • Global PR Manager
    Pernilla Johansson
  • PR
    Garbergs, Patriksson Communication, River, Björn Borg
  • PR
    Lotta Balodis

  • Mediabyrå
    Starcom