Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Fyllesnack och McCasanova

Alkohol påverkar hjärnan. Det påverkar språket och allmänt agerande. Denna annons illustrerar detta och presenterar McDonald's som räddaren i nöden; när det är dags att gå hem så är det alltid dags för McDonald's.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Fredrik Simonsson
  • Copywriter
    Magnus Jakobsson
  • Illustratör
    Matilda Ruta / Agent Molly & Co
  • Kundansvarig
    Pelle Josephson
  • Originalare
    Patrik Oscarsson , Leif Blondell, Mathias Mattsson
  • Produktionsledare
    Emma Joneby, Joachim Levin, Daniel Sundin