Googla Mjölk

Kategori: Integrerat
År: 2017
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Oatly

Motivering:

Jaha, här gick man och trodde att integrerad kommunikation gick ut på att i alla tänkbara kanaler basunera ut hur bra produkten är. Men så kommer här några intelligenta rackare och visar att det kan vara precis tvärtom. Att det istället kan innebära att uppmana folk att skapa sig en egen uppfattning. På ett snyggt och enkelt sätt dessutom. Ja, det finns inget annat att göra än att överräcka årets guldägg i integrerad kommunikation till havreföretaget Oatly.


Arbetsgrupp

Uppdragsgivare, Oatly
Toni Petersson

Copywriter/Director/Uppdragsgivare, Oatly Inhouse
John Schoolcraft

Projektledare, Oatly Inhouse
Jennie Östholm

Full Service Agency
Forsman & Bodenfors

Art Director
Lars Elfman

Copywriter
Martin Ringqvist

Designer
Christoffer Persson

Projektledare
Jerk Zander

Produktionsledare
Jenni Füleki

PR Strateg
Robert Johnsson

Produktionsbolag
F&B Factory

Mediebyrå
Starcom

Projektledare
Charlotta Wallqvist

Print/OOH planerare
Maja Karlsson

Digital Planerare
Andreas Granath


Andra vinnare i kategorin