Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

GreenHeart

”GreenHeart” är en viktig del i vår kunds strävan att i bli bäst på miljöarbete i sin bransch. Förpackningsdesignen var en stor del av detta projekt.
Vår primära utmaning var att utveckla en förpackning som är dramatiskt bättre för miljön. Detta uppnåddes med bl a ett helt nytt förpackningsmaterial, radikalt mindre förpackningar och en modellär lösning (laddaren säljs separat vid behov).
I processen ville vi också hitta ett formspråk som är varumärkesbyggande, svårt att kopiera och som tjänar som ikon för kundens miljövision. Det vinnande designförslaget var radikalt annorlunda och väckte uppmärksamhet hos kunden. Frågor som: Vad är det, fungerar det, vad krävs av oss och är det ekonomiskt försvarbart, hade inte ställts med en kvadratisk form som påminner om något som redan finns.
Vår kund vågade välja det mest utmanande designalternativet och därmed utmana konkurrenterna i en miljötävling som är till gagn för oss alla.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    No Picnic
  • Designer
    No Picnic
  • Konceptutvecklare
    No Picnic
  • Kundansvarig
    No Picnic
  • Projektledare
    No Picnic
  • Uppdragsgivare
    Helen Key, Creative Design Center, Sony Ericsson