Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Halebop Ny Identitet

Halebop behövde en ny identitet som fungerar i en digital värld med fler färger, tydligare avkodning av budskap och hög igenkänning mellan online och offline. Det handlade också om att få in mer energi i varumärket men samtidigt behålla det lekfulla och opretentiösa uttrycket som kännetecknar Sveriges mest schyssta mobiloperatör. Vi skapade en skalbar, flexibel och kanaloberoende identitet med kraftfulla byggstenar som kommer till liv genom rätt attityd, animation och ljud.

Arbetsgrupp

  • Designer, Perfect Fools
    Mattias Mattisson
  • Designer, Perfect Fools
    Marc Scherlin
  • Designer, Perfect Fools
    Antonino Ognissanti
  • Producer, Perfect Fools
    Josefin Enelid Roos
  • Client Lead, Perfect Fools
    Maria Lundvall
  • Head of Halebop GTM, Halebop
    Johanna Sahlman
  • Brand Manager, Halebop
    Sebastian Prosser
  • Lead Visual & UX Designer, Futurice
    Natallia Tsikhanenka
  • Brand Design Lead, Futurice
    Ville Kovanen
  • Type Designer / Graphic Designer, Futurice
    Stefan Hattenbach
  • Creative Director, Perfect Fools
    Patrick Dry
  • Sound Design
    Ohlogy
  • Kreatör
    Futurice