Halebop Ny Identitet

År: 2019
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Halebop

Halebop behövde en ny identitet som fungerar i en digital värld med fler färger, tydligare avkodning av budskap och hög igenkänning mellan online och offline. Det handlade också om att få in mer energi i varumärket men samtidigt behålla det lekfulla och opretentiösa uttrycket som kännetecknar Sveriges mest schyssta mobiloperatör. Vi skapade en skalbar, flexibel och kanaloberoende identitet med kraftfulla byggstenar som kommer till liv genom rätt attityd, animation och ljud.


Arbetsgrupp

Designer, Perfect Fools
Mattias Mattisson

Designer, Perfect Fools
Marc Scherlin

Designer, Perfect Fools
Antonino Ognissanti

Producer, Perfect Fools
Josefin Enelid Roos

Client Lead, Perfect Fools
Maria Lundvall

Head of Halebop GTM, Halebop
Johanna Sahlman

Brand Manager, Halebop
Sebastian Prosser

Lead Visual & UX Designer, Futurice
Natallia Tsikhanenka

Brand Design Lead, Futurice
Ville Kovanen

Type Designer / Graphic Designer, Futurice
Stefan Hattenbach

Creative Director, Perfect Fools
Patrick Dry

Sound Design
Ohlogy

Kreatör
Futurice


Andra vinnare i kategorin