Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Hela Sveriges radio

Motivering:
Att omsorgsfullt mejsla ut en reklamfilm som är 640 timmar lång i 1440 olika versioner som avnjuts på endast 120 sekunder, utan att någon av de 640 timmarna tagits bort?
Det strider för oss vanliga dödliga mot fysikens lagar. Men det gör det uppenbarligen inte för årets synnerligen värdiga Guldäggsvinnare i kategorin Hantverk. Vinnare är nämligen Sveriges Radio P4 med det i alla avseenden fulländade projektet “”Hela Sveriges Radio”.

Arbetsgrupp

  • Executive creative director
    Björn Höglund
  • Copywriter
    Björn Höglund, Per Rundgren, Julia Gillgren
  • Art director
    Mattias Berg
  • Projektledare
    Claes Nevréus
  • Produktionsledare
    Petter Blomqvist, Mimi Svensson
  • Uppdragsgivare
    Christian Rauch
  • Produktionsbolag
    Folke Film
  • Regissör
    Filip Nilsson
  • Producent
    Hampus Gunnarsson
  • Supervising cinematographer
    Axel Pettersson
  • Location scout
    Erick Lundqvist, Kristian Bengtsson
  • Research and production
    Engeli Broberg, Sergej Israel, Carl Sander, Paulina Majari, Sigrid Helleday, Marja Linde Klingström
  • Editor
    Måns Nyman
  • Postproduktion
    Chimney
  • Digital produktion
    Department
  • Byråproducent
    Alexander Blidner