Hela Sveriges radio

Kategori: Digitalt Hantverk
År: 2018
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Sveriges Radio

Motivering:
Att omsorgsfullt mejsla ut en reklamfilm som är 640 timmar lång i 1440 olika versioner som avnjuts på endast 120 sekunder, utan att någon av de 640 timmarna tagits bort?
Det strider för oss vanliga dödliga mot fysikens lagar. Men det gör det uppenbarligen inte för årets synnerligen värdiga Guldäggsvinnare i kategorin Hantverk. Vinnare är nämligen Sveriges Radio P4 med det i alla avseenden fulländade projektet ""Hela Sveriges Radio”.


Arbetsgrupp

Executive creative director
Björn Höglund

Copywriter
Björn Höglund, Per Rundgren, Julia Gillgren

Art director
Mattias Berg

Projektledare
Claes Nevréus

Produktionsledare
Petter Blomqvist, Mimi Svensson

Uppdragsgivare
Christian Rauch

Produktionsbolag
Folke Film

Regissör
Filip Nilsson

Producent
Hampus Gunnarsson

Supervising cinematographer
Axel Pettersson

Location scout
Erick Lundqvist, Kristian Bengtsson

Research and production
Engeli Broberg, Sergej Israel, Carl Sander, Paulina Majari, Sigrid Helleday, Marja Linde Klingström

Editor
Måns Nyman

Postproduktion
Chimney

Digital produktion
Department

Byråproducent
Alexander Blidner


Andra vinnare i kategorin