Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Hemlösa Bannern

Stadsmissionens verksamhet för Stockholms hemlösa är beroende av gåvor. En av deras stora utmaningar är att lyckas nå ut med sitt budskap utan medieinvesteringar.

Med kampanjen Hemlösa banners vill vi inspirera såväl stora som små bloggar och sajter att ge en banner från Stadsmissionen tak över huvudet. På kampanjsiten www.hemlosabanners.se kan du hämta hem en banner i valfritt format och lägga på din sajt. Ju längre bannern ligger uppe och ju fler som klickar, desto varmare färg får den. I bannern syns även att just du tar hand om den samt hur länge du gjort det. Den som klickar på bannern kommer till gåvo-sidan på stadsmissionen.se.

På kampanjsajten finns även en topplista över vilka banners som fått flest klick och vilka sajter som tagit hand om en banner längst.

Kampanjen lanserades via Facebook och Twitter.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Mattias Dahlqvist
  • Copywriter
    Hampus Mattsson
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Formgivare
    Jacob Frisk
  • Produktionsledare
    Birgitta Bergström
  • Projektledare
    Pernilla Berg
  • Uppdragsgivare
    Sandra Axell, Yvonne Borg
  • Web Director
    Magnus Hällstén
  • Övrigt
    Qbrick