Hemlösa Bannern

År: 2012
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission
Byrå: Garbergs

Stadsmissionens verksamhet för Stockholms hemlösa är beroende av gåvor. En av deras stora utmaningar är att lyckas nå ut med sitt budskap utan medieinvesteringar.

Med kampanjen Hemlösa banners vill vi inspirera såväl stora som små bloggar och sajter att ge en banner från Stadsmissionen tak över huvudet. På kampanjsiten www.hemlosabanners.se kan du hämta hem en banner i valfritt format och lägga på din sajt. Ju längre bannern ligger uppe och ju fler som klickar, desto varmare färg får den. I bannern syns även att just du tar hand om den samt hur länge du gjort det. Den som klickar på bannern kommer till gåvo-sidan på stadsmissionen.se.

På kampanjsajten finns även en topplista över vilka banners som fått flest klick och vilka sajter som tagit hand om en banner längst.

Kampanjen lanserades via Facebook och Twitter.


Arbetsgrupp

Art Director
Mattias Dahlqvist

Copywriter
Hampus Mattsson

Creative Director
Petter Ödeen

Formgivare
Jacob Frisk

Produktionsledare
Birgitta Bergström

Projektledare
Pernilla Berg

Uppdragsgivare
Sandra Axell, Yvonne Borg

Web Director
Magnus Hällstén

Övrigt
Qbrick


Andra vinnare i kategorin