Hemlösa Bannern
År: 2012 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Stockholms Stadsmission Byrå: Garbergs
Stadsmissionens verksamhet för Stockholms hemlösa är beroende av gåvor. En av deras stora utmaningar är att lyckas nå ut med sitt budskap utan medieinvesteringar.
Med kampanjen Hemlösa banners vill vi inspirera såväl stora som små bloggar och sajter att ge en banner från Stadsmissionen tak över huvudet. På kampanjsiten www.hemlosabanners.se kan du hämta hem en banner i valfritt format och lägga på din sajt. Ju längre bannern ligger uppe och ju fler som klickar, desto varmare färg får den. I bannern syns även att just du tar hand om den samt hur länge du gjort det. Den som klickar på bannern kommer till gåvo-sidan på stadsmissionen.se.
På kampanjsajten finns även en topplista över vilka banners som fått flest klick och vilka sajter som tagit hand om en banner längst.
Kampanjen lanserades via Facebook och Twitter.
Arbetsgrupp
Art Director
Mattias Dahlqvist
Copywriter
Hampus Mattsson
Creative Director
Petter Ödeen
Formgivare
Jacob Frisk
Produktionsledare
Birgitta Bergström
Projektledare
Pernilla Berg
Uppdragsgivare
Sandra Axell, Yvonne Borg
Web Director
Magnus Hällstén
Övrigt
Qbrick
Följ Guldägget