HemnetHemmet

Kategori: Innovation
År: 2016
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Hemnet
Byrå: Prime

Bidragsbeskrivning:
Att köpa ett nytt hem är ett av de största ekonomiska besluten i ditt liv. Ett beslut som kräver mycket tid och engagemang. Och där det finns engagemang, finns det också möjligheter. Baserat på detta engagemang skapade vi en ny affärsmöjlighet. Några av världens mest inflytelserika medier kallade idén banbrytande. Andra kallade projektet det nya folkhemmet. Vi kallar det HemnetHemmet. HemnetHemmet är samskapat av de 2 miljoner människor som varje månad besöker Hemnet. Tillsammans med två av Sveriges främsta arkitekter analyserade vi 200 miljoner klick på sajten och översatte dem till Sveriges mest eftersökta hem. 648 personer har anmält sitt intresse för att köpa huset – som kommer att byggas - till ett totalt värde av 200 miljoner dollar. Tack vara detta har Hemnet därmed skapat nya kommersiella möjligheter med hjälp av sin unika data och FastCompany utsåg projektet till finalist i tävlingen ”Innovation by Design”.


Arbetsgrupp

Pressansvarig
Staffan Tell

Ansvarig varumärkesstrategi
Marek Wolski

Kommunikationschef
Jenny Jeppsson

Analytiker
Felix Åberg

Key Account Manager
Hannes Kerstell

Projektledare/copywriter
Ivar Insulander

Creative Director
Patrik Beskow

PR-specialist
Louise Sallander

Grafisk designer
Simon Svéd

Juniorkonsult
Jonathan Bui

PR-specialist
Emelie Molander

Delgrundare
Bolle Tham, Martin Videgård

Videoproducenter
Brikk Animation & Film

Produktionsbolag
Flip Flop Interactive


Andra vinnare i kategorin