Hemsida med kort hållbarhet

Kategori: Media
År: 2011
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Brämhults
Byrå: Volontaire

Människor älskar Brämhults. Det lilla presseriet utanför Borås har bestämt sig för att besvara kärleken, så ofta och så mycket som möjligt.

Brämhults.se är alltid lika färsk som presseriets juicer - webbplatsen görs om helt och hållet var artonde dag och upprepar samma budskap gång på gång: att Brämhults juicer bara håller i 18 dagar - till skillnad från andra, som kan vara uppemot ett år gamla när du dricker dem.

Under 2010 gjordes bland annat en upp och nervänd webbplats med chansen att vinna en resa till andra sidan jordklotet och ett samarbete med Stockholms blodcentraler som gav alla nya blodgivare gratis blodapelsinjuice. Dessutom sponsrades dansklubben Tropicana med juice, vilket födde nyheten att "Tropicana rekommenderar Brämhults". Till prinsessbröllopet pressades världens dyraste juice och under hösten frågade Den Stora Juiceundersökningen 50 000 människor vilken juice de föredrar: äpple eller apelsin? Det exakta resultatet blev en helt ny juice - nypressade äppelsiner. Och till lanseringen av säsongens clementinjuice gjordes den årliga covern på Oh my Darling Clementine - den här gången med kören The Sweptaways.

Med ett ständigt flöde av nyheter, samarbeten och projekt istället för enstaka kampanjer, väcker Brämhults regelbundet uppmärksamhet och förtjänar medieutrymme med en blygsam budget. På kort tid har presseriet ökat penetrationen hos åldersgruppen 15-29 med 30 procent och intagit förstaplaceringen i undersökningen Brilliant Brands från varumärken som Apple och Nike. Allt genom att besvara människors kärlek - så ofta och så mycket så möjligt


Arbetsgrupp

Creative Director
Volontaire

Uppdragsgivare
Johan Kikas


Andra vinnare i kategorin