Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Julfesten

Det som är speciellt med Triss är att man, bara genom att skrapa, kan vinna mycket pengar på bara ett ögonblick: plötsligt händer det.
Plötsligt händer det har också varit pay off för Triss under många år.
Med filmerna ”Julklappen” och ”Julfesten” startar vi ett nytt filmkoncept där förhoppningen är att både förvalta det arv av bra reklam som tidigare skapats för Triss och samtidigt komma tillbaka till det Triss egentligen handlar om: de pengar man faktiskt kan vinna genom att skrapa.
Genom att berätta historier i omvänd ordning vill vi på ett oväntat och roligt sätt visa hur en situation plötsligt kan förändras totalt när en Triss skrapas.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Alexander Elers, Daniel Hallberg
  • Byråproducent
    Markus Ahlm, Colony
  • Copywriter
    Linda Elers
  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Formgivare
    Olof Rogbrant
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Planner
    Per Wilson
  • Postproduktion
    Chimney Pot
  • Producent
    Joi Persson
  • Produktionsledare
    Åsa Slättegård
  • Projektledare
    Mirja Kais
  • Regissör
    Tobias Bergman
  • Web Director
    Thomas Larsson