Kreativt mode
Kategori: Tidningsannonsering År: 2009 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Åhléns Byrå: King
Åhléns är Sveriges största varuhus. Där hittar du ”allt du behöver och lite till”. Med detta menar vi att Åhléns har allt som konkurrenterna har (t.ex. kläder) men de har även helt andra produkter som deras konkurrenter inte har (t.ex. modellera). Detta är något som alltid dramatiseras genom konceptet “Tusen Möjligheter”.
De här annonserna gick i dagspress under våren. Målgruppen är kvinnor i åldern 25-35. I den här vårmodekampanjen bestod ”lite till” av produkter från andra avdelningar i varuhuset. Produkterna såsom modellera, pennor, papper och tyg – används av modellen för att skapa annonsen dekor.
Arbetsgrupp
Art Director
Alexander Elers, Helena Redman Bielke, Graziela Lages
Copywriter
Hedvig Hagwall Bruckner, Pontus Ekström
Creative Director
Frank Hollingworth
Fotograf
Peter Gehrke
Kundansvarig
Sunit Mehrotra
Originalare
King Studio
Planner
Per Wilson, Anna Nordell
Produktionsledare
Catharina Erlandsson
Projektledare
Lina Söderqvist
Repro
Mods
Uppdragsgivare
Titti Bratt
Följ Guldägget