Kreativt mode

År: 2009
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Åhléns
Byrå: King

Åhléns är Sveriges största varuhus. Där hittar du ”allt du behöver och lite till”. Med detta menar vi att Åhléns har allt som konkurrenterna har (t.ex. kläder) men de har även helt andra produkter som deras konkurrenter inte har (t.ex. modellera). Detta är något som alltid dramatiseras genom konceptet “Tusen Möjligheter”.

De här annonserna gick i dagspress under våren. Målgruppen är kvinnor i åldern 25-35. I den här vårmodekampanjen bestod ”lite till” av produkter från andra avdelningar i varuhuset. Produkterna såsom modellera, pennor, papper och tyg – används av modellen för att skapa annonsen dekor.


Arbetsgrupp

Art Director
Alexander Elers, Helena Redman Bielke, Graziela Lages

Copywriter
Hedvig Hagwall Bruckner, Pontus Ekström

Creative Director
Frank Hollingworth

Fotograf
Peter Gehrke

Kundansvarig
Sunit Mehrotra

Originalare
King Studio

Planner
Per Wilson, Anna Nordell

Produktionsledare
Catharina Erlandsson

Projektledare
Lina Söderqvist

Repro
Mods

Uppdragsgivare
Titti Bratt


Andra vinnare i kategorin