Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Lås upp – iPad

I en ny kampanj för Amnesty International Sweden används lås upp-funktionen i iPhone och iPad. Kampanjdelarna består av skärmbakgrunder för iPhone/iPad (gratis nedladdning via m.amnesty.se/lasupp), annonser för iPad och print. Bilderna föreställer fängslade personer. När du låser upp din telefon eller iPad låser du samtidigt upp cellen eller kedjan som håller personen fången. Kampanjen lanseras för att uppmärksamma Amnestys nätverk av SMS-aktivister. Den sprids initialt via Amnesty-konvent, digitala forum och iPad-annonser men även i traditionell print. Kampanjen har redan fått ett enormt genomslag internationellt genom hundratals tweets, bloggar och redaktionella forum. Amnestys lokala avdelningar i Frankrike, Tyskland, Mexico och Australien har hört av sig och nu har Amnestys internationella sekretariat beslutat att lansera kampanjen globalt. Nästa steg blir att göra om internationella Amnestys app (som idag går under namnet iCandle) till ”Slide to unlock”.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Sebastian Smedberg
  • Copywriter
    Per Forssberg
  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Formgivare
    Jacob Frisk
  • Fotograf
    Peter Alendahl, Adamsky
  • Produktionsledare
    Malin Boustedt
  • Projektledare
    Anna Frick
  • Repro
    BT Repro
  • Retusch
    Touchme
  • Uppdragsgivare
    Jimmy Mannung, Maria Starck
  • Web Director
    Magnus Hällstén
  • Webbproducent
    Niclas Bergström
  • Övrigt
    Mobilbyrå: Mobiento