Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Levande reklamskylt

Göteborgs Räddningsmission är en frivilligorganisation som hjälper hemlösa, missbrukare och andra utsatta.

För Räddningsmissionen är julen den allra viktigaste tiden på året, eftersom vi människor blir lite extra givmilda då. Det är nu som den största delen av pengarna för hela årets verksamhet samlas in.

Men istället för att peka på dem de är synd om, valde vi den här gången att peka på alla oss andra – och på det som många av oss tar för givet: tak över huvudet.

Precis lagom till julklappsruschen satte vi upp en helt vanlig utomhustavla längs en av Göteborgs mest livliga gånggator – med den lilla skillnaden att motivet på utomhustavlan var ett livs levande hem.

Kampanjen riktade sig till alla med hjärta och hundra kronor på fickan.

Den satt uppe en vecka under december månad, 2008.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Albin Larsson, Gunnar Skarland, Jan Eneroth, Mattias Frendberg, Mimmi Andersson
  • Copywriter
    Johan Nerman, Elisabeth Berlander, Micke Schultz, Ulrika Good
  • Formgivare
    Louise Christiansson
  • Originalare
    Elin Andreasson, Lena Björklund Henriksson
  • Produktionsledare
    Monica N Persson, Anna Troglin, Lena Kling
  • Projektledare
    Stig Lundstedt, Fredrik Toreskog
  • Uppdragsgivare
    Georg Olvik
  • Varumärkesstrateg
    Johan Good
  • Web Director
    Robert German
  • Övrigt
    Anna Kling Hult, Lena Ekdahl