Levande reklamskylt

Kategori: Media
År: 2009
Valör: Diplom
Byrå: Goss

Göteborgs Räddningsmission är en frivilligorganisation som hjälper hemlösa, missbrukare och andra utsatta.

För Räddningsmissionen är julen den allra viktigaste tiden på året, eftersom vi människor blir lite extra givmilda då. Det är nu som den största delen av pengarna för hela årets verksamhet samlas in.

Men istället för att peka på dem de är synd om, valde vi den här gången att peka på alla oss andra - och på det som många av oss tar för givet: tak över huvudet.

Precis lagom till julklappsruschen satte vi upp en helt vanlig utomhustavla längs en av Göteborgs mest livliga gånggator - med den lilla skillnaden att motivet på utomhustavlan var ett livs levande hem.

Kampanjen riktade sig till alla med hjärta och hundra kronor på fickan.

Den satt uppe en vecka under december månad, 2008.


Arbetsgrupp

Art Director
Albin Larsson, Gunnar Skarland, Jan Eneroth, Mattias Frendberg, Mimmi Andersson

Copywriter
Johan Nerman, Elisabeth Berlander, Micke Schultz, Ulrika Good

Formgivare
Louise Christiansson

Originalare
Elin Andreasson, Lena Björklund Henriksson

Produktionsledare
Monica N Persson, Anna Troglin, Lena Kling

Projektledare
Stig Lundstedt, Fredrik Toreskog

Uppdragsgivare
Georg Olvik

Varumärkesstrateg
Johan Good

Web Director
Robert German

Övrigt
Anna Kling Hult, Lena Ekdahl


Andra vinnare i kategorin