Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Liljevalchs – lite modernare

Idén är att få konstintresserade att uppfatta Liljevalch som lite roligare och mer uppdaterat alternativ till exempelvis Moderna museet. Detta gör vi genom att travestera Moderna museets mest kända konstverk “monogram”, från 1955, med ett litet marsvin. Eftersom medelålders kvinnor utgör den största besöksgruppen för svenska konst & kulturinstutioner så passar valet av tidning (Damernas Värld) som handen i handsken.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Alexander Elers, Erik Nordenankar, Josephine Wallin
  • Copywriter
    Niclas Carlsson, Pontus Ekström
  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Fotograf
    Lasse Kärkkäinen
  • Kundansvarig
    Sunit Mehrotra
  • Planner
    Lia Forslund
  • Produktionsledare
    Anna Magnusson Sjöberg
  • Projektledare
    Lina Gooch