Magic Hour Pop-up Shops

Kategori: Mobilt
År: 2016
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Peak Performance

Bidragsbeskrivning:
Sedan 1986 har Peak Performance främsta inspiration varit den storslagna naturen. Vid lanseringen av den nya SS15-kollektionen, ville vi utmana löpare, cyklister, vandrare och golfare att dela denna kärlek på ett nytt och spännande sätt. Pop-up butiker, endast tillgängliga med mobilen, öppnades på avlägsna platser i Europa, Asien och Mellanöstern, såsom på Europas högsta topp, i den finska skärgården, vid en sjö i Franska alperna och vid åttonde hålet på Emirates Golf Club i Dubai. Butikerna var endast öppna under Magic Hour, vid solens upp- och nedgång. De mest dedikerade entusiasterna fick då tillgång till butiken i sin mobil och belönades med gratis prover från den nya kollektionen.

Motivering:
Virtuella pop ups och geotaggar har vi sett förut, men här vävs de ihop på ett sätt som helt självklart fångar själva essensen i varumärket. Och helt logiskt kan du inte bara välja att bli ambassadör, du måste förtjäna det. Vi vill också dra på oss tightsen och ge oss ut när världen är som vackrast. Glöm above och below the line. Rätt utnyttjad tar den mobila tekniken oss som här - beyond the line.


Arbetsgrupp

Creative Director
Klas Lusth

Art Director
Philip Arvidson

Designer
Alexander Radsby

Developer
Kim Korte

Executive Producer
Eric Karlshammar

Motion Designer
Karl Nord

Producer
Carl Berglind

Technical Director
Björn Kummeneje, Tony Sajdak

Global PR & Campaign Manager
Jeanette Francke

Online Marketing & e-Commerce Manager
Robin Salazar


Andra vinnare i kategorin