Magic Hour Pop-up Shops
Kategori: Mobilt År: 2016 Valör: Guldägg Uppdragsgivare: Peak Performance Byrå: Perfect Fools
Bidragsbeskrivning:
Sedan 1986 har Peak Performance främsta inspiration varit den storslagna naturen. Vid lanseringen av den nya SS15-kollektionen, ville vi utmana löpare, cyklister, vandrare och golfare att dela denna kärlek på ett nytt och spännande sätt. Pop-up butiker, endast tillgängliga med mobilen, öppnades på avlägsna platser i Europa, Asien och Mellanöstern, såsom på Europas högsta topp, i den finska skärgården, vid en sjö i Franska alperna och vid åttonde hålet på Emirates Golf Club i Dubai. Butikerna var endast öppna under Magic Hour, vid solens upp- och nedgång. De mest dedikerade entusiasterna fick då tillgång till butiken i sin mobil och belönades med gratis prover från den nya kollektionen.
Motivering:
Virtuella pop ups och geotaggar har vi sett förut, men här vävs de ihop på ett sätt som helt självklart fångar själva essensen i varumärket. Och helt logiskt kan du inte bara välja att bli ambassadör, du måste förtjäna det. Vi vill också dra på oss tightsen och ge oss ut när världen är som vackrast. Glöm above och below the line. Rätt utnyttjad tar den mobila tekniken oss som här - beyond the line.
Arbetsgrupp
Creative Director
Klas Lusth
Art Director
Philip Arvidson
Designer
Alexander Radsby
Developer
Kim Korte
Executive Producer
Eric Karlshammar
Motion Designer
Karl Nord
Producer
Carl Berglind
Technical Director
Björn Kummeneje, Tony Sajdak
Global PR & Campaign Manager
Jeanette Francke
Online Marketing & e-Commerce Manager
Robin Salazar
Följ Guldägget