Magnum 5 Lost Kisses

Kategori: Digitalt Hantverk
År: 2014
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Magnum - Unilever

Inför årets produktlansering: ”Magnum 5 Kisses”, en serie av 5 olika glassar inspirerade av franska bakverk, var vårt uppdrag att fortsätta bygga och rymma detta inom online-konceptet Pleasure Hunt (ett online-spel) som vi över de senaste 2-åren lanserat globalt.

För att göra produktnamnet rättvisa (”Kisses”) valde vi att i årets kampanj vända på den gamla dataspels-berättelsen där en prins räddar en prinsessa och belönas med en kyss till vår egen version där ”prinsen” kidnappas och hjältinnan ger sig ut för att rädda honom. Kampanjen består av 5 helt unika spel (ett för varje glass i serien) och i slutet på varje spel räddas ”prinsen” och belöningen blir en ”Magnum Kiss” innan den otursförföljda ”prinsen” kidnappas på nytt och hjältinnan får återigen rycka ut till hans räddning.


Arbetsgrupp

Copywriter
Henrik Haeger

Creative Director
Patrik Westerdahl, Petter Lublin

Executive Creative Director
Rickard Villard

Planner
Oscar Erlandsson

Producent
Tobias Löfgren

Produktionsledare
Anna Tanser Wohlin, Jessica Nordlund

Projektledare
Tina Jarlerud

Webbproducent
Sofia Jönsson


Andra vinnare i kategorin