Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

MINI Getaway Stockholm 2010

MINI lanserade nya MINI Countryman med det globala konceptet Getaway. Vårt uppdrag: Skapa MINI-evangelister. Vår lösning: Världens största realityspel för iPhone.

Under sju dagar kunde alla med iPhone jaga en virtuell MINI i Stockholm city och vinna en riktig MINI Countryman. Du använde en app där du kunde se var den virtuella MINIn, alla andra spelare och du själv befann dig. Om du lyckades komma inom 50 meter från den virtuella MINIn kunde du ta den med din iPhone. Sedan var du tvungen att hålla dig undan – för alla andra som kom inom 50 meter kunde ta MINIn ifrån dig. Personen som hade den virtuella MINIn i sin iPhone när spelet var slut vann en riktig MINI Countryman.

Människor från 90 länder följde spelet på vår webbsida minigetawaystockholm.com. 11 413 personer deltog och transporterade den virtuella MINIn nästan 1500 fysiska kilometer. Genomsnittlig speltid: 5 timmar och 6 minuter per person.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Daniel Wahlgren
  • Copywriter
    Magnus Andersson, Erik Wingfors
  • Creative Director
    Johan Jäger
  • Mediastrateg
    Stefan Zetterberg/Carat
  • Originalare
    Jon Palmqvist
  • Planner
    Leon Phang
  • Produktionsledare
    Ida Modin
  • Projektledare
    Jan Casserlöv
  • Visualizer/Produktionsdesigner
    Daniel Forero