Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Mode för hemmet

Varuhuset Nordiska Kompaniet är mest känt för att saluföra Sveriges bredaste sortiment av kläder, ur internationella och svenska designer-kollektioner. Dessa annonser ville rikta uppmärksamhet mot invigningen av nya plan 3 på NK – som är helt dedikerat heminredning. Inredningsplanet representerar även detta, det bästa ur internationell och inhemsk design. Annonserna blev således en kommentar i tiden till att våra hem idag är lika mycket uttryck för mode som våra kläder.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Petter Lublin
  • Copywriter
    Martin Bartholf
  • Creative Director
    Villard/Bartholf
  • Fotograf
    Jimmy Backius
  • Originalare
    Anette Söderberg
  • Produktionsledare
    Tina Lindkvist
  • Projektledare
    Pelle Holm, Stina Falklind-Gross
  • Övrigt
    Art buyer: Caroline Agné, Stylist: Marina Kereklidou, Hår/makeup: Erika Svedjevik