Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Moms Filibabba

Den första januari 2012 sänktes efter ett riksdagsbeslut restaurangmomsen från 25 till 12 procent. Hos Max, Sveriges godaste hamburgare, sänktes priserna på varje produkt motsvarande hela momssänkningen. Varenda krona lämnades tillbaka till gästerna. Detta betydde i förlängningen fler besökare i restaurangerna och fler jobb när Max växer.
Eftersom det viktigaste för Max är mätta och nöjda kunder, var detta något vi självfallet ville kommunicera vitt och brett över vårt hamburgerälskande rike. Så vi skapade ”Moms Filibabba”, en högljudd prispressarkampanj i alla kanaler.

Arbetsgrupp

  • 3D
    qaazz
  • Art Director
    Patrik Reuterskiöld, Peter Eriksson, Cecilia Dufils, Markus Bjurman
  • Kundansvarig
    Emma Pernald
  • Original Artwork
    Daniel Köpman
  • Postproduktion
    Stopp
  • Producent
    Ylva Axell
  • Produktionsledare
    Jonna Liljedahl
  • Projektledare
    Emma Pernald
  • Regissör
    Joel Nordström, Lars Ohlin (RBG6)
  • Uppdragsgivare
    Anders Forssten