Moms Filibabba

Kategori: Integrerat
År: 2013
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: MAX

Den första januari 2012 sänktes efter ett riksdagsbeslut restaurangmomsen från 25 till 12 procent. Hos Max, Sveriges godaste hamburgare, sänktes priserna på varje produkt motsvarande hela momssänkningen. Varenda krona lämnades tillbaka till gästerna. Detta betydde i förlängningen fler besökare i restaurangerna och fler jobb när Max växer.
Eftersom det viktigaste för Max är mätta och nöjda kunder, var detta något vi självfallet ville kommunicera vitt och brett över vårt hamburgerälskande rike. Så vi skapade ”Moms Filibabba”, en högljudd prispressarkampanj i alla kanaler.


Arbetsgrupp

3D
qaazz

Art Director
Patrik Reuterskiöld, Peter Eriksson, Cecilia Dufils, Markus Bjurman

Kundansvarig
Emma Pernald

Original Artwork
Daniel Köpman

Postproduktion
Stopp

Producent
Ylva Axell

Produktionsledare
Jonna Liljedahl

Projektledare
Emma Pernald

Regissör
Joel Nordström, Lars Ohlin (RBG6)

Uppdragsgivare
Anders Forssten


Andra vinnare i kategorin