Now You’re Cooking – Everyday
År: 2015 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Electrolux Byrå: House of Radon
Bidragsbeskrivning:
Now You’re Cooking, vår foodie-kampanj på Tumblr, växte till en internethit när den lanserades för två år sedan. När Electrolux sedan ville lansera en ny serie köksapparater inom samma kampanj, valde vi att ta allt ett steg längre. Eftersom produkterna används varje dag valde vi konceptet “Everyday”. Vi byggde om webbsidan och bjöd in konsumenter att framför datorn följa ett livesänt matlagningsevent - tre dagar i sträck. Non stop, utan fördröjning, utan censur. Kampanjen byggde på att fyndiga recept tillagades live från morgon till kväll, samtidigt som tittarna uppmanades att interagera och bidra med matlagningsidéer. Mer än 1000 rekvisitaobjekt hjälpte till att skapa en konstant ström av visuellt innehåll, redo att spridas i Electrolux alla mediekanaler. Kampanjen fick global uppmärksamhet med en räckvidd på 3,4 miljoner från 126 olika länder. Vi ville visa att med bra produkter och härlig inspiration är det lätt att förvandla vardagsmat till något utöver det vanliga.
Arbetsgrupp
PR & Social media manager EMEA
Henrik Freudenthal
Digital Communications Manager Europe, Floor Care & Small Appliances
Jenny Bäckman
Product Portfolio Manager
Vladimir Stefanov, Terezia Prazska
Kundansvarig
Philip Marthinsen
Creative Director
David Dworsky, Victor Köhler
Art Director
Albin Holmqvist
Planner
Lukas Rose
Projektledare
Elin Johnson
Copywriter
Samuel Sweetman
PR-Strateg
Louise Ljungberg
Digital producent
Albin Wikander
Utvecklare
Philip Knape
Colorist
Anton Norén
Grafisk design
Christoffer Mckie, Andreas Knutsson
Kompositör
Carl Åborg
Kock
Karl Nyström, Oskar Nyberg
Stylist
Belén Vazquez Amaro
Producent
Björn Stigson
Foto
Erik Persson, Niklas Panthell
Stillbild
Nicolina Arcini
Följ Guldägget