Now You’re Cooking – Everyday

Kategori: Digitalt Hantverk
År: 2015
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Electrolux

Bidragsbeskrivning:
Now You’re Cooking, vår foodie-kampanj på Tumblr, växte till en internethit när den lanserades för två år sedan. När Electrolux sedan ville lansera en ny serie köksapparater inom samma kampanj, valde vi att ta allt ett steg längre. Eftersom produkterna används varje dag valde vi konceptet “Everyday”. Vi byggde om webbsidan och bjöd in konsumenter att framför datorn följa ett livesänt matlagningsevent - tre dagar i sträck. Non stop, utan fördröjning, utan censur. Kampanjen byggde på att fyndiga recept tillagades live från morgon till kväll, samtidigt som tittarna uppmanades att interagera och bidra med matlagningsidéer. Mer än 1000 rekvisitaobjekt hjälpte till att skapa en konstant ström av visuellt innehåll, redo att spridas i Electrolux alla mediekanaler. Kampanjen fick global uppmärksamhet med en räckvidd på 3,4 miljoner från 126 olika länder. Vi ville visa att med bra produkter och härlig inspiration är det lätt att förvandla vardagsmat till något utöver det vanliga.


Arbetsgrupp

PR & Social media manager EMEA
Henrik Freudenthal

Digital Communications Manager Europe, Floor Care & Small Appliances
Jenny Bäckman

Product Portfolio Manager
Vladimir Stefanov, Terezia Prazska

Kundansvarig
Philip Marthinsen

Creative Director
David Dworsky, Victor Köhler

Art Director
Albin Holmqvist

Planner
Lukas Rose

Projektledare
Elin Johnson

Copywriter
Samuel Sweetman

PR-Strateg
Louise Ljungberg

Digital producent
Albin Wikander

Utvecklare
Philip Knape

Colorist
Anton Norén

Grafisk design
Christoffer Mckie, Andreas Knutsson

Kompositör
Carl Åborg

Kock
Karl Nyström, Oskar Nyberg

Stylist
Belén Vazquez Amaro

Producent
Björn Stigson

Foto
Erik Persson, Niklas Panthell

Stillbild
Nicolina Arcini


Andra vinnare i kategorin