Oatly, Dålig stämning i kyldisken

Kategori: PR
År: 2015
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Oatly

Bidragsbeskrivning:
Hösten 2014 stäms Oatly av föreningen Svensk Mjölk, för att de i sin reklam “ger intryck av att mjölkprodukter, till skillnad från havrebaserade livsmedel, är omoderna” och att detta är ”uppenbart nedvärderande för mjölk”. Oatly bestämde sig snabbt för att låta svenska folket själva avgöra genom att göra hela stämningen offentlig på sin hemsida oatly.com/dåligstämningikyldisken. Resten är, som man brukar säga, historia.


Arbetsgrupp

Projektledare
Jerk Zander

Produktionsledare
Britta Malmberg

Art Director
Lars Elfman

Copywriter
Martin Ringqvist

Formgivare
Christoffer Persson

Digital byråproducent
Stefan Thomson

Original
F&B Factory

Copywriter
John Schoolcraft

Uppdragsgivare
Toni Peterson, John Schoolcraft


Andra vinnare i kategorin