Oatly, Dålig stämning i kyldisken
Kategori: PR År: 2015 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Oatly Byrå: Forsman & Bodenfors
Bidragsbeskrivning:
Hösten 2014 stäms Oatly av föreningen Svensk Mjölk, för att de i sin reklam “ger intryck av att mjölkprodukter, till skillnad från havrebaserade livsmedel, är omoderna” och att detta är ”uppenbart nedvärderande för mjölk”. Oatly bestämde sig snabbt för att låta svenska folket själva avgöra genom att göra hela stämningen offentlig på sin hemsida oatly.com/dåligstämningikyldisken. Resten är, som man brukar säga, historia.
Arbetsgrupp
Projektledare
Jerk Zander
Produktionsledare
Britta Malmberg
Art Director
Lars Elfman
Copywriter
Martin Ringqvist
Formgivare
Christoffer Persson
Digital byråproducent
Stefan Thomson
Original
F&B Factory
Copywriter
John Schoolcraft
Uppdragsgivare
Toni Peterson, John Schoolcraft
Följ Guldägget