Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Oatly, Dålig stämning i kyldisken

Bidragsbeskrivning:
Hösten 2014 stäms Oatly av föreningen Svensk Mjölk, för att de i sin reklam “ger intryck av att mjölkprodukter, till skillnad från havrebaserade livsmedel, är omoderna” och att detta är ”uppenbart nedvärderande för mjölk”. Oatly bestämde sig snabbt för att låta svenska folket själva avgöra genom att göra hela stämningen offentlig på sin hemsida oatly.com/dåligstämningikyldisken. Resten är, som man brukar säga, historia.

Arbetsgrupp

  • Projektledare
    Jerk Zander
  • Produktionsledare
    Britta Malmberg
  • Art Director
    Lars Elfman
  • Copywriter
    Martin Ringqvist
  • Formgivare
    Christoffer Persson
  • Digital byråproducent
    Stefan Thomson
  • Original
    F&B Factory
  • Copywriter
    John Schoolcraft
  • Uppdragsgivare
    Toni Peterson, John Schoolcraft