Bidragsnamn:
P-botskonverteraren
Bakgrund:
Cykelbranschen har traditionellt sett kört på i samma hjulspår med att varje säsong satsa på rabatt- och reaannonser i print. Sportspec (fd. Cykelspec) behövde ett sätt att kunna aktivera sig vid de tillfällen då det är lite tyst i butiken, utan att behöva ställa till med en generell rea.
Problemet:
Hur gör man en rabattaktivitet som kan sättas in vid behov och som inte sållas bort i det allmänna bruset?
Lösningen:
Vi mötte målgruppen när den var frustrerade över hur bökigt det är att parkera i centrala Göteborg, dvs när de blivit lappade av en parkeringsvakt. Som en uppmuntran i denna eländiga situation gav vi den drabbade en folder med vars hjälp mottagaren kunde förvandla bötessumman till ett rabattbelopp på en cykel. Foldern placerades under vindrutetorkaren, bredvid parkeringsboten.
Denna kampanjlösning gjorde det möjligt att gå ut och erbjuda p-botsrabatter så fort behovet uppstod.
Arbetsgrupp
Art Director
Albin Larsson, Mattias Frendberg, Gunnar Skarland, Mimmi Andersson, Jan Eneroth
Copywriter
Elisabeth Berlander, Johan Nerman, Michael Schultz, Ulrika Good
Formgivare
Louise Christiansson
Originalare
Elin Andreasson, Veronica Andersson, Lena Björklund Henriksson
Planner
Johan Good
Produktionsledare
Anna Troglin, Monica N Persson, Lena Kling
Projektledare
Stig Lundstedt, Fredrik Toreskog
Web Director
Robert German
Övrigt
Lena Ekdahl, Satja Wallin
Följ Guldägget