Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Parrådgivning

Ta hand om kärleken visar en bank som tycker det är viktigt att ha koll på sin ekonomi. Men även en bank som ser att det finns det viktigare saker i livet. Som kärlek. En bank som tycker relationer inte ska brista för att man har svårt med ekonomisk koll. Men pengar är känsligt. Den egna ekonomin är för många ett så jobbigt ämne att man helst inte pratar om det. Pengar är, näst efter städning, den vanligaste orsaken till gräl. Det är precis här en insiktsfull bank kan komma in. Genom att få banken att skapa en helt ny tjänst i Parrådgivning kunde vi berätta om en bank som förstår. Genom oväntad humor tog vi udden av grälen så vi kunde tala om det som var viktigt på riktigt. Print som visade olika par bilresan, hotellrummet, i vardagsrummet. Uppställda situationer med lite tryckt stämning. Allt fick sin förklaring i rubriken där vardagsekonomin ramlat in som en orm i paradiset. Det blev annonser där SEB lika otippat som självklart visade sig kunna erbjuda hjälp med kärleken.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Ola von Bahr
  • Copywriter
    Hanna Belander
  • Formgivare
    Sara Bellafesta
  • Fotograf
    Petrus Olsson/Adamsky
  • Kundansvarig
    Thomas Brenemark
  • Planner
    Elias Betinakis
  • Producent
    Richard Hagberg/Adamsky
  • Produktionsledare
    Ulrika Wistrand
  • Projektledare
    Thomas Brenemark
  • Repro
    C2
  • Uppdragsgivare
    Daniel Berglind, Marknadschef, Karin Z-Johansson, Projektledare