Philips Nivea for men: Män är sårbara

Kategori: Interaktivt
År: 2010
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Philips
Byrå: CP+B

Uppdrag:
Lansera det senaste tillskottet bland Philips rakapparater; en apparat med inbyggd raklotion
från Nivea.

Målgrupp:
Män 18-35 år. Samt kvinnor som bryr sig om män som är 18-35 år.

Lösning:
En rakapparat med lotion är mjukare, ger inga småsår och lämnar en fräsch känsla efter sig. Men bryr sig män om sånt? Är inte män för tuffa för att bry sig om lite småsår? Vi skapade en sajt där män kan låna en mun och Peter Wahlbecks röst, för att upptäcka både sin inre och yttre sårbarhet.

Övriga delar i kampanjen är retail-koncept (Klirr), PR och event (Geelmuyden Kiese), live-event på webben, utomhusaffischering m.m.


Arbetsgrupp

Art Director
Mats Tellving

Copywriter
Mikael Andersson

Creative Director
Gustav Martner

Designer
Joakim Khoury

Konceptutvecklare
Pontus Wärnestål

Produktionsledare
Louise Åslund

Projektledare
Catrine Henriksson

Visualizer/Produktionsdesigner
Erik Sterner , Malin Ekman

Övrigt
Stefan Hållén (Senior Developer), Patrik Larsson (regi), Peter Wahlbeck (skådespelare), Per Rundgren (Technical Director)


Andra vinnare i kategorin