Pizzamodellen
Kategori: Integrerat År: 2013 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Lantmännen Byrå: McCann Stockholm
Vi svenskar är duktiga på att handla mat. Vi handlar smart, skriver inköpslistor och gör veckoplaneringar och matlådor. Trots det, så handlar många av oss lite för mycket. Och dessutom är vi lite dåliga på att ta hand om maten vi köper. Både råvaror och matrester. Resultatet blir att vi slänger för mycket. Varför spara två champinjoner som har blivit över? Det går ju ändå inte att göra något av två, ynka svampar.
Lathet och okunskap säger vi! Det är därför vi lanserade ”Pizzamodellen” – ett helt nytt sätt att använda överblivna råvaror och goda matrester. Med pizzamodellen är ingen rest för liten för att spara. Allt blir ju gott på en pizza.
Så, från och med nu slänger vi inte det som har blivit över, nu slänger vi det på en pizza istället.
Arbetsgrupp
Art Director
Ludvig Ehrenstråhle, Klaudia Carp
Copywriter
Hanna Belander, Jacob Hamilton
Original Artwork
Carl Cassel
Planner
Minea Frykman
Producent
Rebekah Cabré
Produktionsledare
Kajsa Kurtén
Projektledare
Anders Skagerfält
Repro
Rickard Dymling
Retusch
Rickard Dymling
Uppdragsgivare
John Wernvik, Charlotte Nordling
Följ Guldägget