Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Popcharader

Bidragsbeskrivning: 
Sommarmånaderna i Sverige är fullspäckade med musikfestivaler och spelningar vilket har lett till flera stora festivalers fall. För en relativt liten spelare som Popaganda är det superviktigt att hitta ett eget uttryck och skapa engagerande kommunikation som får igång snacket (och biljettförsäljningen) i tid. Vår strategi var att artistsläppen skulle vara huvudingridiensen i kommunikationen. Vi bjöd in fans och journalister att delta i en gameshow på Instagram: Popagandas Popcharader. Värd för “programmet” var Veronica Maggio (som också var festivalens huvudakt). Fans och följare uppmanades att kolla in Popagandas Instagramkonto vid ett specifikt datum och klockslag då showen drog igång. Sedan släppte vi alla artister, en efter en, genom att Veronica framförde en charad per artist (totalt 19 unika filmer gjorda exklusivt för Instagram). Första pophjärnan att gissa rätt artist i kommentarsfältet under varje charad vann 2 biljetter till festivalen. Här kan du se alla filmerna i sin helhet: http://tinyurl.com/py2buwy

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Art director
    Erik Hiort af Ornäs
  • Creative director
    Gustav Egerstedt
  • Grafisk formgivare
    Louise Erman Sundh
  • Planner
    Elin Johansson
  • Produktionsledare
    Fredrika Frenkiel
  • Projektledare
    Maria Lindskog Klasén
  • Community manager
    Nina Lee
  • Uppdragsgivare
    Niklas Jonsson, Simon Ahlgren, Niklas Ek, Helen Allvin