Åhléns är Sveriges största varuhus. Där hittar du ”allt du behöver och lite till”. Med detta menar vi att Åhléns har allt som konkurrenterna har (t.ex. böcker) men de har även helt andra produkter som deras konkurrenter inte har (t.ex. tofflor). Detta är något som alltid dramatiseras genom konceptet “Tusen Möjligheter”.
Den här spotten gick i ”Lugna favoriter” under november/december. Målgruppen är kvinnor i åldern 25-35. I spotten visar vi på Åhléns imponerande produktbredd. Leif GW Persson läser ett stycke ur sin bok ”Den som dödar draken” och speakern bryter in och berättar priset på diverse produkter som läses upp. Speakern lider av pris-tourettes, stackarn.
Arbetsgrupp
Art Director
Josephine Wallin, Alexander Elers
Copywriter
Tove Eriksen Hillblom, Hedvig Hagwall Bruckner, Niclas Carlsson, Pontus Ekström
Creative Director
Frank Hollingworth
Kundansvarig
Sunit Mehrotra
Planner
Per Wilson, Anna Nordell
Produktionsledare
Catharina Erlandsson
Projektledare
Lina Söderqvist
Följ Guldägget