Prissänkningsbannern

Kategori: Interaktivt
År: 2010
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: ICA Sverige
Byrå: King

Mitt i lågkonjunkturen gör ICA en av sina största prissatsningar. Hundratals varor i våra butiker kommer att få lägre priser. Bland annat sänker vi priserna på vardagsvaror som pasta, fiskbullar, frukostflingor, ost och bröd.

Vi valde att visa den "oändliga" prissänkningen i form av en banner som du kan interagera med stig. Du kan även direkt dela bannern till din Facebook/blogg, m.m.


Arbetsgrupp

Art Director
Tommy Carlsson, Jonas Yrlid, Nima Stillerud

Copywriter
Niclas Carlsson

Creative Director
Frank Hollingworth

Kundansvarig
Sunit Mehrotra

Planner
Per Wilson

Producent
Sofia Weman

Produktionsledare
Anna Magnusson Sjöberg

Projektledare
Mattias Bohlin

Uppdragsgivare
Maria Martinsson, Kalle Fahlin

Web Director
Thomas Larsson


Andra vinnare i kategorin