Rädda Barnens skitband på Hultsfred

Kategori: Event
År: 2010
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Rädda barnen

Uppgiften var att få Rädda Barnen att komma i kontakt med yngre människor. Därför smällde vi upp ett stort tält på Hultsfredsfestivalen. Men hur lockar man ungdomar som är upptagna med att festa?

Man underlättar deras toalettbesök.

Vi tog fram ett armband som gav fri entré till områdets alla vattentoaletter. För 20 kronor slapp man inte bara äckliga bajamajor, man stödde också Rädda Barnens arbete med en slant. Och organisationen fick för varje sålt armband en vandrande reklampelare på festivalområdet.
Armbandet var ett enkelt sätt att få ungdomar att söka upp Rädda Barnen, istället för att Rädda Barnen skulle söka upp dem. Ett enkelt sätt för Rädda Barnens funktionärer att få en genuin kontakt med morgondagens månadsgivare.


Arbetsgrupp

Art Director
Lotta Åkerlund Palmbäck

Copywriter
Martin Ericson

Creative Director
Villard/Bartholf

Originalare
Jeanette Andersson

Planner
Mehrnaz Bejne

Produktionsledare
Anna Tanser Wolin

Projektledare
Anna Laestadius

Repro
Richard Dymling


Andra vinnare i kategorin