Rädda Barnens skitband på Hultsfred
Kategori: Event År: 2010 Valör: Diplom Uppdragsgivare: Rädda barnen Byrå: Lowe Brindfors
Uppgiften var att få Rädda Barnen att komma i kontakt med yngre människor. Därför smällde vi upp ett stort tält på Hultsfredsfestivalen. Men hur lockar man ungdomar som är upptagna med att festa?
Man underlättar deras toalettbesök.
Vi tog fram ett armband som gav fri entré till områdets alla vattentoaletter. För 20 kronor slapp man inte bara äckliga bajamajor, man stödde också Rädda Barnens arbete med en slant. Och organisationen fick för varje sålt armband en vandrande reklampelare på festivalområdet.
Armbandet var ett enkelt sätt att få ungdomar att söka upp Rädda Barnen, istället för att Rädda Barnen skulle söka upp dem. Ett enkelt sätt för Rädda Barnens funktionärer att få en genuin kontakt med morgondagens månadsgivare.
Arbetsgrupp
Art Director
Lotta Åkerlund Palmbäck
Copywriter
Martin Ericson
Creative Director
Villard/Bartholf
Originalare
Jeanette Andersson
Planner
Mehrnaz Bejne
Produktionsledare
Anna Tanser Wolin
Projektledare
Anna Laestadius
Repro
Richard Dymling
Följ Guldägget