SAS Globe of Fortune
Kategori: Interaktivt År: 2010 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: SAS Byrå: CP+B
Vart som helst med vem som helst?
För att sparka igång flyglusten på Facebook och få upp ögonen för såväl otippade destinationer som reskamrater - skapade vi det skandinaviska lyckohjulet SAS Globe of Fortune.
Du får 10 snurr. Är du tillräckligt spontan så motiverar du käckt varför ni skall ha resan och tävlar sen om just din resa. Om inte, så finns chansen att vinna då dina Facebook-kompisar snurrar. Med andra ord så tjänar du på att dela med dig.
Kampanjen pågick i 12 dagar (av en händelse - precis samtidigt som SAS jätteförsäljning av lågprisbiljetter på alla tävlingens destinationer.)
Arbetsgrupp
Art Director
Dennis Rosenqvist
Copywriter
El Guapo
Creative Director
Anders Gustafsson
Designer
Anders Johansson, Joakim Khoury
Produktionsledare
Axel Widén
Projektledare
Robert Waern
Visualizer/Produktionsdesigner
Jörgen Bengtsson
Följ Guldägget