SAS Globe of Fortune

Kategori: Interaktivt
År: 2010
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: SAS
Byrå: CP+B

Vart som helst med vem som helst?

För att sparka igång flyglusten på Facebook och få upp ögonen för såväl otippade destinationer som reskamrater - skapade vi det skandinaviska lyckohjulet SAS Globe of Fortune.

Du får 10 snurr. Är du tillräckligt spontan så motiverar du käckt varför ni skall ha resan och tävlar sen om just din resa. Om inte, så finns chansen att vinna då dina Facebook-kompisar snurrar. Med andra ord så tjänar du på att dela med dig.

Kampanjen pågick i 12 dagar (av en händelse - precis samtidigt som SAS jätteförsäljning av lågprisbiljetter på alla tävlingens destinationer.)


Arbetsgrupp

Art Director
Dennis Rosenqvist

Copywriter
El Guapo

Creative Director
Anders Gustafsson

Designer
Anders Johansson, Joakim Khoury

Produktionsledare
Axel Widén

Projektledare
Robert Waern

Visualizer/Produktionsdesigner
Jörgen Bengtsson


Andra vinnare i kategorin