Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Snapas

V&S (numera Pernod Ricard) ville komplettera det traditionella snapsdrickandet som var mycket starkt knutet till middagen under högtider som påsk, midsommar och jul. Man önskade även ett nytt sätt att servera snaps på krogen, i mindre mängd för att ge konsumenter möjlighet att testa olika sorter och öka intresset för snaps.

Vi ville skapa ett medialt produktkoncept där snapsen tillsammans med en mindre matbit kändes exklusiv och nyskapande. Inspirationen för konceptet hämtades från japansk och spansk plockmat och landade i Snapas, ett destillat av allt Skandinavien har att erbjuda i form av smaker. En liten snaps, 1-2 cl att avnjuta tillsammans med en munsbit (tapas) på skandinaviska råvaror. Munsbiten serveras på snapsglaset med hjälp av uppfinningen snapasgaffeln, som fungerade som en dörröppnare. I förlängningen serverades munsbiten likväl på en brödskiva eller liggande på glaset.

Idag har Snapas utvecklats till en naturlig plattform för Pernod Ricards olika initiativ och vävts in i samtliga pressaktiviteter som genomförts för snaps under 2008. Den strategin fortsätter att gälla under 2009.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Anika Fabre Bodén
  • Creative Director
    Herman Rasmuson
  • Kundansvarig
    Claes Bodén
  • Projektledare
    Jeanette Francke, Harald Moe