Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Spektakulära attraktioner

Brief
NK är Sveriges största varuhus. Sedan grundandet 1902 har det varit landets främsta scen för stil och mode.

Vårkampanjens mål var följande:

– Skapa kännedom om vårens nyheter.

– Öka antalet besökare och främja försäljning.

– Stärka positionen som landets ledande varuhus för stil och mode.

Med “Cirkus” som tema skapade vi en integrerad kampanj som uppmanade folk att komma och uppleva de “nya spektakulära sevärdheterna” på NK. Välkända cirkuskaraktärer och cirkusnummer var anslaget som sedan slussade vidare till de verkligt spektakulära sevärdheterna: de nyanlända vårkollektionerna.

Cirkustemat tillät oss också att tala med en högre och mer gräll stämma än vad som annars är brukligt för ett modevarumärke som NK.

Målgrupp
Primär målgrupp var kvinnor mellan 25 och 35 bosatta i Stockholm och Göteborg samt journalister och modemakthavare.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Pia-Maria Falk, Julia Stenius, Lina Elfstrand
  • Copywriter
    Aron Levander
  • Creative Director
    Villard/Bartholf
  • Formgivare
    Mimmi Wägerth, Anette Söderberg
  • Fotograf
    Peter Farago
  • Illustratör
    Fredrik Tjernström
  • Produktionsledare
    Tina Lindkvist
  • Projektledare
    Pelle Holm
  • Repro
    Linjepunkt
  • Uppdragsgivare
    Karin Högman
  • Övrigt
    Art buyer: Ulrika Dalin, Art buyer: Caroline Agné, Hår: Peter Andersson, Make up: Kajsa Svanberg, Stylist: Ellen af Geijerstam