Stefan Löfven väcker ungdomar

Kategori: Radio
År: 2014
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Socialdemokraterna

I Socialdemokraternas jobbpolitik ligger tyngdpunkten på att knäcka ungdomsarbetslösheten. Den kanske viktigaste reformen innebär att alla unga mellan 18-25 år ska ha ett jobb, en praktik eller en utbildning att gå till inom 90 dagar. Det skapar möjligheter, men ställer också vissa krav. ”Med vår politik får fler en jobbigare morgon, men ett bättre liv” som Stefan Löfven själv sa i Almedalen.

För att illustrera hur livet snart kan komma att bli för dessa tusentals ungdomar som får byta sovmorgon mot jobbmorgon lät vi Stefan själv ringa runt och väcka killar och tjejer i åldrarna 20-25 år, och berätta om 90-dagarsgarantin. De blev förstås helt tagna på sängen men budskapet blev åtminstone ordentligt levandegjort. Och så blev det fina radiospotar på köpet.


Arbetsgrupp

Art Director
Maria Lamke

Copywriter
Ulrika Kukulska

Creative Director
Fredrik Espmark

Kundansvarig
David Granath

Produktionsledare
Emelie Drakenberg

Projektledare
Göran Berggard

Uppdragsgivare
Christian Scharf, Erik Hjalmarsson


Andra vinnare i kategorin