The Out of Home Project

Kategori: Innovation
År: 2019
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: Clear channel

Motivering:
"ClearCannel har sitt nät av digitala utomhustavlor. Vissa gillar dom, andra hatar dom.
Bara en plattform för köpta reklambudskap i stadsbilden tycker vissa.
Men det kan ju vara mer än så.
Om man istället ser utanför ramen för vad dom här tavlorna kan vara,
använder tekniken som finns i tavlorna tillsammans med tillgänglig information runt
om så får man ett helt nytt användningsområde. Och en hjälp precis när det behövs.
Bra för alla och ett ypperligt sätt att på ett relevant sätt vidga definitionen av vad tavlorna kan vara."


Arbetsgrupp

Kundansvarig och PR-strateg, Prime Weber Shandwick
Hannes Kerstell

Projektledare, Prime Weber Shandwick
Jennie Körnung

CD, Prime Weber Shandwick
Hanna Belander

AD, Prime Weber Shandwick
Felix Holfve

AD, Prime Weber Shandwick
Robin Wiman

Senior mediespecialist, Prime Weber Shandwick
Daniel Wahlström

PR- och kommunikationschef, Clear Channel
David Klagsbrun

Nordeuropachef, Clear Channel
Ola Klingenborg

Executive Producer, Bannerboy
Charlotte Lindqvist

Creative Developer, Bannerboy
Alexander Falkhammar


Andra vinnare i kategorin